lørdag, juli 25, 2009

Marokkansk fisk


Denne oppskriften kommer fra et gammelt nummer av Glamour UK. Et stykke fisk (jeg brukte tilapia, oppskriften foreslår torsk, sei eller laks) marineres ca 10 min i harissa, som man sannsynligvis får kjøpt ferdig i butikker med bedre utvalg enn min. Jeg slang sammen noe som nesten lignet etter "man tager hva man haver"-prinsippet. Fenikkel, vårløk, sitron og tørket aprikos (bløtlegg i varmt vann først) skjæres i skiver og legges på et stykke folie eller bakepapir (oppskriften sier forresten oliven også, selv om jeg ikke liker det kan det jo appellere til andre). Legg fisken oppå, hell på en skvett hvitvin eller fiskekraft (brett kantene litt opp først, så det ikke renner utover. Regner med at de fleste skjønner det av seg selv, men man vet jo aldri...) og brett/krøll sammen kantene til en pakke. Stek på 200 grader i 10-12 minutter og server med couscous tilsatt mynte og granateple.

Ingen kommentarer: