mandag, juli 20, 2009

Ferie

Ukas mandagstema er høyaktuelt -FERIE, og der har jeg som kjent mange rykende ferske bilder å ta av.Min første tanke var et bilde av min turkamerat i dyp søvn på nattoget, men det vlle jeg ikke overleve, så det utgår. Jeg overveide også et bilde av resultatene av ferie -hauger med rent tøy, skittentøy, tomme sekker og bager og mengder med ulest post. Løsningen ble imidlertid klassisk og aldri feil -Europa rundt i is...

Tyskland: Schwartzswald-is -kirsebær og sjokoladeis og krem.

Paris: Tror denne het Yellow dream, til tross for at den strengt tatt er mer rød... Jordbæris, jordbærsorbet, jordbærsaus, jordbær og krem -og noen gule mangobiter.


København: En skikkelig klassisker -Tivolivaffel. 4 kuler iskrem, fløtebolle, krem, syltetøy og guf -det lyserosa som ser ut og smaker som marshmellows i flytende form. Et lett misunnelig "Pappa, kan jeg også få sånn?" ble overhørt i iskøen... (Og ja, jeg var mett lenge etterpå...)

13 kommentarer:

Rimkogeren sa...

Skønne billeder, men mine tænder drukner i mundvand ;-D

Sommertid sa...

Ojjee !! Ja her var det mange lekkerheter..noe for enhver smak !
Det blir den del is og desserter om man ferdes ute på cafèer og restauranter, men hva gjør vel det...er jo ikke sååå ofte man har ferie.

JULIE K sa...

Nam nam dette så jo utrolig lekkert ut : )

jess1 sa...

Den siste der har vi også prøvd en gang, neste gang tror jeg vi kan dele en på hele familien...
MEN noe må man jo unne seg når det er ferie, og danskene vet hva vi nordmenn liker,det er det ingen tvil om ;o)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Den isen fra Køben, den både høres og ser nydelig ut (har nok noe med marsmallowsen å gjøre, det er så godt!). Fin uke til deg!

Aase sa...

Din medferiereisende er glad du gikk for isvalget..... *ler*

Petunia sa...

Å, du milde hvor du frister!
Iskrem hører sommer og ferietid til!!!

linsky sa...

Så mange flotte feriebilder!
Og så digre is. Hadde greid halvparten bare.

HildeSol sa...

Jeg er grådig -alt går ned ;)

Lene sa...

Oj, nå fikk jeg lyst på is nå!!

Linda sa...

Å kjære min tid for en gigais den danske versjonen!

*lettere sjokkert*

Anne-Lise sa...

Å nam nam, det der hadde smakt nå! Så alldeles herlig ut gjorde det!

The single girl! sa...

Ai, ai, ai, der reddet du min dag! Er så lenge siden jeg har vært i danmark at jeg var redd de var sluttet med superisen, men heldigvis tok jeg feil! Bare 2 dager til den er min!!! Hehe! Men ja, alle isene var veldig fristende, herlig med ferie!!