fredag, juni 19, 2009

Tagget...

Jeg ble tagget av Fée for en ukes tid tiden -jeg har ikke glemt det, men av og til tar ting litt tid...
Hva er du opptatt av for tiden? At jeg skal på sommerferie til Essen Paris og København om en drøy uke -hurra! Dessuten er det litt vanskelig å ikke vært litt opptatt av skolebøkene jeg har vasset i de siste 10 dagene...

Hva har du på deg i dag? Svarte cordfløyelsbukser (bukser er unektelig mest praktisk når man tilbringer dagen med å klatre opp og ned på en krakk med armene fulle av bøker, svart singlet og grønn tunika, samt kjede med svarte treperler og røde papegøyeøredobber, av den typen "alle" hadde tidlig på 90-tallet (tror faktisk en av den fulgte med Starlet da jeg var 12-13...)

Hva skal du ha til middag? Har spist rester fra i går -kyllingwok, som igjen var laget av restene av kyllingen og grønnsakene jeg laget salat av mandag og tirsdag...

Hva vil du gjerne lære deg? Å strikke og hekle skikkelig -jeg er familiens sorte får akkurat der.

Hva hører du på akkurat nå? Dagsrevyen.

Hva er ditt favorittvær? Det kommer helt an på tid, sted og planer. Snø og kulde er drømmen i desember, i juki foretrekker jeg sol og 20-25 grader. Har jeg planer om en film-og-sofa-helg kan det godt regne hunder og katter, det er ikke like populært på fjelltur... Alt til sitt bruk.

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Å få fast jobb og forhåpentligvis et mer permanent sted å bo.

Hva synes du om damen som tagget deg? Fée er en smart dame som vet hva som er viktig i livet -bøker og te... ;)
Hvis du kunne få et hus, hvor som helst i verden, ferdig innredet - hvor skulle det vært? Følger det jobb, eventuelt en god slump penger, med dette huset? Hvis ikke begrenser det mulighetene ganske kraftig... Men en romslig og fin leilighet i Oslo sentrum -i Frogner/Vika/Skillebekk-områet, for eksempel -er jo aldri feil.

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? Jobben jeg har søkt på.

Hva ville du gjerne bli kvitt? Tabloid/sladder-journalistikken -det burde da være grenser for hvor mye uinteressant informasjon man skal bli prakket på fra alle retninger hver dag...

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt? New York og The Met hadde jo ikke vært å forakte...
 
Hvilket språk vil du lære? Finsk! Hyvää lomaa!

Hva ser du etter i en venn? Humor.

Hvem vil du gjerne møte? Obama -han trenger sikkert noen gode råd...

Hva slags musikk liker du? Mp3-spilleren har vel en viss overvekt av musikaler, viser, country -og tenorer...

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Plukke ett plagg? Neppe...

Hva er drømmejobben? Egentlig vil jeg være godt fornøyd hvis jeg fortsette der jeg er, men får jeg velge på øverste hylle, hadde bibliotekarstillingen på Det Norske Teatret vært min. Gjerne kombinert med litt kostymesying...

Har du noen favorittmodeller?


Hvis du hadde hatt 1.000 kroner nå, hva ville du brukt dem på? Vekslet dem til euro og øremerket dem bok- og stoffshopping i Paris.

Beskriv stilen din: "Hippie" er et mye brukt ord -lillebror påstår at denneer skrevet til meg...

Hva var det siste motebladet du leste? Sikkert MarieClaire UK -er stort sett det jeg kjøper hvis jeg skal ha et blad, men for alt annet enn motesidene.

Den siste CDen du kjøpte?
Peter Pan -innspillingen av Det Norske Teatrets musikalversjon. Kunne godt gitt litt for å få den på DVD også...

Hva vil du akkurat nå? Hente noe å drikke *tørst*
 
Tagger alle som ikke har sett denne før og/eller føler seg truffet...

Ingen kommentarer: