mandag, juni 08, 2009

Syrintid

På denne tiden av året kan jeg bli observert stående utenfor noens hage med nesa langt inne i en syrinklase -det finnes ikke en bedre eller mer vårlig duft. Jeg hadde noen triste vårer på Nordmøre -der har de ikke syriner...







Mitt potensielle bryllup er i skrivende stund omtrent like sannsynlig som en ren FrP-regjering (om enn en litt hyggeligere tanke...) men en ting er sikkert (i tillegg til at jeg vil ha brudekjolen fra Mamma Mia!...) -det skal være syriner...

3 kommentarer:

Aase sa...

Helt enig.

Og jeg synes det er trist at de er i ferd med å avblomstre allerede.

Sulvis sa...

Signerer hun over.

sol sa...

Det er en bitteliten syrinbuskavlegger i kanten av hagen min, tenkte jeg skulle ta godt vare på den. Kanskje jeg kan plukke egne syrinblomster om noen år? Da er det lov å komme og ta med seg noen!