onsdag, juni 17, 2009

Barndomsminner

Ukens Mandagstema er BARNDOMSMINNER. Nå for tiden får man mange av dem på DVD, for eksempel Shagma. For de som ikke husker den, er det en fantastisk fransk animasjonsserie som ble sendt på nrk lørdag morgen (udubbet, det hadde neppe skjedd i dag.) da jeg var nokså liten. Søster og jeg installerte oss i sofaen med dyner og se på, men jeg lurer litt på hvor mange av de historiske og mytologiske referansene jeg egentlig skjønte da...

Barndomsminne nummer to er Pingvin saltpastiller, alltid en selvfølge når man hadde TaxFree-shoppingmuligheter. I motsetning til lillebror spiser jeg ikke lenger en hel boks på en dag, men det er fortsatt standard søskengave hvis noen har vært på tur. Hvis jeg ikke hat saltpastiller i sekken når jeg kommer av danskebåten om noen uker, ligger jeg tynt an...

Det siste barndomsminnet i denne omgang var en gang et lokk på en gryte eller en terrin eller noe sånt, men den tok kvelden før min tid. Jeg har bare kjent det oppned, som et lite stettefat farmor serverte brødskiver og vafler på. Nå bor det hos meg...

3 kommentarer:

Fée sa...

Jeg tror jammen jeg fikk servert kaffe i et krus fra samme serie som lokket/stettefatet ditt i dag. Jeg hadde mest lyst til å smugle det ned i veska og ta det med meg hjem.

HildeSol sa...

Oi, det skulle jeg gjerne sett -har aldri sett noe annet enn lokket i den serien. Du tok ikke bilde av det?

sol sa...

Om noen år vil sikkert Lille Ville også se på Shagma :)