mandag, mai 25, 2009

Sommeren på et brett

Jeg fikk det en gang for meg at et brett til å bære ting og tang på hadde vært kjekt å ha. Så jeg gikk til innkjøp av et trehvitt eksemplar på Panduro, malte det grønt og hadde store planer om å dekorere det med presset høstløv. Løv ble plukket, lagt i press -og glemt, helt til de dukket opp igjen under peishellen (den var stor og tung...) da jeg skulle flytte... Jeg tenkte og tenkte lenge og vel, men det ble dårlig med handing, og brettet forble ensfarget grønt.



Helt til forrige uke, da det tilfledigvis sto framme og jeg dumpet noen stoffbiter på det (enhver åpen flate er en potensielt lagringsplass og så videre...). Det ene stoffet hadde jordbærmønster i rødt og grønt og sto egentlig ganske fint til brettet. Passe bredt var det i grunnen også...



I et anfall av handlekraft gjorde jeg noe med tanken, og en kniv, en dæsj lim og noen lag lakk senere har jeg ikke et høstbrett, men et sommerbrett!