torsdag, mai 14, 2009

Loppis-funn

Loppemarked er gøy! jeg tør ikke tenke på alt skrot (stort sett mammas ord...) jeg har slept med meg hjem opp gjennom årene. I fjor slepte jeg med meg intet mindre enn 10 bøker hjem fra loppemarkedet på Voksen, i år viste jeg litt mer måtehold.



Ullcape. Mørk grønn, myk og god og varm og estisk. Ikke så lett å få et skikkelig inntrykk når den henger på henger, men alle forsøk med å ta bilde med den på ble mislykket. Kanskje et bedre bilde kan dukke opp etter 17. mai...

Jeg har lett etter en liten kjele til eggekoking lenge -denne var både riktig størrelse og nostalgisk fin i svart med små hvite spetter, kostet kr 5, lokk inkludert. En liten bokfangst ble det jo også -"Alle pikers nye bok" fra 1949 (mer om den ved en senere anledning), "Halve himmelen er vår" til feminismeboksamlingen og en rim- og reglesamling av Alf Prøysen.

Prøysen-boka var signert av illustratør Johan Vestly -stas!

1 kommentar:

Fée sa...

En sånn kjele har jeg og, riktignok med en liten hank på hver side og uten lokk. Veldig søte.

Og så morsomt med signert bok. :)