onsdag, mai 06, 2009

Hagefri hagesentershopping

Jeg har ikke hage. Det er jeg ikke lei meg for. (Et synspunkt som sikket er litt farget av at den gangen jeg hadde hage, hadde plenen en helling på 60 grader og kunne ikke brukes til noe, men måtte likevel klippes. Ergo: Hage = bortkastet slit og vannblemmer). Jeg har heller ikke veranda, det er jeg litt mer lei meg for. Både fordi jeg gjerne skulle hatt mulighet til å sitte ute og lese når det er fint vær uten å måtte legge ut på vandring, og fordi jeg savner å kunne ha verandakasser med blomster og urter.

Dette hindrer meg imidlertid ikke å delta på massenes vårmigrasjon til nærmeste plantesenter. Det er alltid mulig å titte og drømme om stor veranda, evnentuelt hage med innebygget plenklipper/gartner, og å plukke med seg et bidrag til en allerede overfylt vinduskarm. Eller disse:




Søte små roseprydete bøtter. Og har man ikke noen planter som passer i, egner de seg jo til andre ting også -oppbevaring av bestikk, for eksempel. Dette setter igjen gang en foreløbig uavklart stafett -hva gjør jeg nå med mini-kommoden jeg hadde bestikket i? Fortsettelse følger kanskje...)



Jeg skal ikke påstå at oppvasken blir en lek med denne børsten, men den var jo uimotståelig vårlig. En bitteliten innehageflekk...

1 kommentar:

linsky sa...

Det er morsomt å omorganisere sånne ting! :-D