lørdag, mai 23, 2009

Brukt glede

Det er ikke bare på loppemarked man kan gjøre gjenbrukskupp, Oslo er full av spennede bruktbutikker, og forrige lørdag gjorde jeg gode kjøp på flere av dem. I tillegg til et par nyere engelske bøkre, kom jeg hjem med denne fangsten:

To glasskrukker med lokk, dekorert med røde blomster og damer i gammeldage kjoler. Nå er de fylt med hhv tørket peppermynte og hvitløk, og venter på at jeg skal finne et velegnet sted til dem.

Hvem trenger vel ikke et lite englebrett? Jeg tror hvertfall det er engel, selv om vingene mangler og glorien er festet på stang... Eller hva sier du, Aase? ;)

Flere bidrag til min stadig voksende samling av gamle bøker -Damenes årbok for 1955 og Ingrid Kiellans ungpikebok Petra i Skottland (1935).

En grønn potteskjuler med stett og uthevede blomster -perfekt for min allerede overfylte vinduskarm.

Hvorfor handle nytt og dyrt når man kan handle brukt, billig, miljøvennlig og originalt? *ser fram til neste bruktrunde*

1 kommentar:

Aase sa...

Enig i engleuttalelsen, selvfølgelig.


Og du får snart ta deg en tur..... er jo en bruktbutikk litt lengre opp også.