tirsdag, april 14, 2009

Husmor-nytt

1. Gardiner

Hele prosessen -fra gardinstengene kom i hus til gardinene var ferdigsydd og hengt opp -har tatt bortimot et år. Jeg får skylde på at det ikke har vært pritoritert område -man har da persienner... Men nå henger de her, med japanske dukker i svart og orange på rekke og rad.


2. Rapport fra vinduskarmen

Ny rekord i chili-plantasjen! I skrivende stund er tre chilier under utvikling, den største er hele 8 cm lang.

Den lokale urtehagen. De grønne spirene i den midterste potten er basilikum, på sidene dukker det forhåpentligvis etterhvert opp kamille og salvie.


3. Håndarbeidskroken

Mormor sendte en mail (jepp, jeg har datakyndige besteforeldre) -hun skulle kvitte seg med en del stoff, var jeg interessert? Selvfølgelig... En stor bærepose med stoff er i hus, nå er det bare å legge sy-planer...

Jeg har aldri påberopt meg å være spesielt ryddig, så dette broderiet var unektelig midt i blinken. Uoppredd seng, bøker, tekopp, hatt, sjal -det kunne jo vært et selvportrett...

1 kommentar:

linsky sa...

Så utrolig fine gardiner!! :-D