tirsdag, april 21, 2009

Adresse Moskva 1

Jeg tilstår -jeg synes Melodi Grand Prix er gøy. Det er langt mellom de musikalske høydepunktene, men som ufrivillig komisk underholdning med høy glitterfaktor skal det på ingen måte undervurderes. Og moroa er allerede i gang -både nrk og svt har sendt første runde av sine presentasjonsprogrammer (dessverre ikke lenger som nordisk samarbeid). Her er min lett uhøytidlige vurdering av de første landene:

Montenegro - høres veldig ut som noe jeg har hørt mange ganger før. Hun kan jo ta sin egen oppfordring -get out of my, out of my, out of my head...

Tsjekkia - årets første "humor som ikke lar seg eksportere"-innslag. Jeg håper hvertfall det skal være humor...

Belgia - Elvis-kopi som synger Copycat... Skal man le eller gråte? Igjen lurer jeg på om det er humoristisk ment eller ikke...

Hviterussland - Min hviterussiske venn -du er hverken så ung eller så sexy som du tror. Men sangen og stemmen var faktisk ikke så verst, selv om sang og framtoning krasjer en smule... Gjør seg sannsynligvis best på radio.

Sverige - Euro-opera?! Beklager Sverige, dette er bare tragisk. Og syngeberta ser ut som om hun lider av det samme selvbilde-syndromet som hviterusseren... En fet nolla!

Armenia - Etno-pop, slett ikke den verste varianten av det jeg har hørt. Stemmene er bedre enn engeskuttalen, kan man si...

Andorra - Ginger Spice jo! Om enn med litt bedre stemme. Hvilken dyp tekst, men irriterende catchy...

Sveits - har sett for mye på Nirvanas Smells like teen spirits-video... Minner litt om en billig-versjon av Keane, men med en uinspirert og middelmådig vokalist (som burde ta barten...)og kjedelig sang.

Tyrkia - "Hei, jeg er fra Tyrkia, men tror jeg er Shakira..." Sangen var interessant en stund, men blir litt kjedelig, og minner veldig om den hun svenske vant med for Hellas for noen år siden.

Favoritter så langt? Tja, Hviterussland var musikalsk sett ikke så verst, bare husk å lukke øynene...

Ingen kommentarer: