mandag, mars 02, 2009

O cd, o lykke...

Lørdag var jeg på Det Norske Teatret og så Peter Pan (igjen -som den oppmerksomme leser vil huske, har det skjedd en gang eller tre før...). En liten smakebit:



Ulrikke Hansen Døvigen som Wendy (nå i vår spiller Silje Storstein den rollen) og en alltid like strålende Frank Kjosås som Peter Pan. Stykket ligger tett opp til boka og er mye mørkere og sårere enn Disneys sukker-versjon. Og flyscenene tar fulstendig pusten fra en (les: meg...). Langversjonen om hva jeg syntes om stykket etter førse visning kan se leses her, se stykket (det går til slutten av april, følge kan nok la seg ordne om ønskelig ;) ) og les selvfølgelig boka.

På min vei ut fra teateret (svevende noen centimeter over bakken helt uten flyvestøv fra Tingeling), oppdaget jeg det som gjorde dagen fullkommen -stykket er spilt inn på cd! :) Et eksempel til etterfølgelse for alle som setter opp musikaler. Jeg har en lang liste over oppsetninger jeg kunne tenkt meg.



Så nå synger Peter Pan & co på Zen-spilleren min -det gjør til og med tanken på en times busstur kl 06.30 i morgen levelig...

Ingen kommentarer: