mandag, mars 02, 2009

Hage-gleder

Da jeg var i eksil på den ytterste nøgne ø, hadde jeg hage. I likhet med huset med egen fauna var det ikke akkurat noen luksusutgave -med unntak av et lite område rett utenfor vinduet til den nysgjerrige naboen, var det så bratt at den var fullstendig ubrukelig. Men klippes måtte den, fikk jeg streng beskjed om, til tross for en hellning som fikk gressklipperen til å velte og at jeg syntes den var mye finere som viltvoksende blomstereng.



Det eneste brukbare med den var et oppmurt bed på baksiden av huset. De vokste det noen lekre, knall orange liljer -og et enormt peppermyntekratt. Te av selvplukket peppermynte er godt, så jeg har fortsatt et lager liggende. Jeg får bare leve med at en stor pose med tørkede blader i en skuff ser litt mistenkelig ut...

Ingen kommentarer: