tirsdag, februar 17, 2009

Flyfille-februar

Jeg har fått et nokså lite diskret hint om at det har vært stille i bloggen i det siste. Inntil jeg får orden på mobil-blogging (jeg vil gjerne, men må først skifte abonnement og finne ut av det tekniske, begge deler tar tid...)er det den naturlige følgen av at jeg har vært i flyfille-modus i det siste.

Forrige fredag var den store LesMis-kvelden, planlagt siden juli. 15 damer med velsmurt snakketøy inntok Brasseriet, før 12 av oss vandret videre til Oslo Nye for å la snakketøyet hvile noen timer og heller bruke de andre sansene for å nyte Les Miserables (rapport kommer -forhåpentligvis...). Natten ble tilbragt hos Aase, og lørdag dro jeg med meg henne og Anne-Lill til Askim, en særdeles minneverdig togtur... Aase dro hjem søndag, Anne-Lill ble til tirsdag.

Et par rolige dager fulgte, før det kom storinnrykk torsdag kveld -6 lesesirkeldamer og en 6 uker gammel Magnus kom for å drikke te og diskutere månedens bøker. Ian McEwans Ved Chesil Beach er en nydelig liten bok, mens So long Marianne egentlig var en nedtur. Fredag hoppet jeg på toget etter jobb og dro til Telemark for en jenteskravlehelg (med en liten smule innlagt shopping hos Søstrene Grene) med 7 av LesMis-deltakerne. Søndag overnattet jeg hos pappa så jeg kunne stille som flyttehjelp hosmamma mandag.

En relativt intens periode, med andre ord -ergo lite blogging...

1 kommentar:

Elanor sa...

Vel, du kunne vel hvertfall si noe om forestillingen var bra eller ikke. Jeg skal ikke før 26. mars, og skulle gjerne visst om det er slik at jeg burde føle det slik at ventetiden ikke kunne gå fort nok, eller om jeg kan forholde meg rolig og fattet.