torsdag, januar 22, 2009

Og så har me juksa litt...

Det vil si, det er det me ikke har gjort. En av nyårets planer ("planer" høres mye mer uforpliktende ut enn "nyttårsløfter") var å bli flinkere til å planlegge og lage skikkelige middager, og så langt har det gått over all forventning. Ikke bare lager jeg meny for 5-7 dager i slengen -stort sett følger jeg dem også! Tiden jeg sparer påat jeg slipper å stå i butikken og klø meg i hodet på daglig basis, kan i stedet brukes til å lage mat -eller se "Dharma & Greg" mens potetene koker. Dessuten viser det seg -nokså uplanlagt -at bedre planlegging betyr mer vegetar og mer fisk, så jeg føler meg både sunn og miljøvennlig også.

Glimt fra ukas meny:



70-tallsklassikeren nøttestek. Nøtter som hovedrett, hva mer kan man ønske seg...



Fiskegrateng, fra Ingrid Espelid Hovigs blårutete

Forvrig oppfordrer en ernæringsfysiolog til å spise dessert hver dag. Kanskje noe å ta til seg...

2 kommentarer:

sol sa...

Så flink du er. Vi har fisk relativt ofte, Lille Ville er veldig glad i lakseburgere.

Aase sa...

Kan du overføre litt matkunster til meg tror du?


Jeg har forresten vært til konsultasjon hos den ernæringsfysiologen..... hun nevnte ikke noe om dessert hver dag da. *ler*