fredag, januar 02, 2009

Nytt år, jo

Da var jammen nyttårsaften overstått igjen. Ny kalender er hengt opp, og tiden er inne for nyttårsforsetter og oppsummeringer av fjoråret. Det første driver jeg ikke med (hvorvidt det er fordi jeg alle er perfekt eller bare uforbederlig, får være opp til den enkelte å avgjøre...), til den andre stjeler jeg en kjekk liten sak fra Sulvis:

* Hva gjorde du i 2008 som du aldri har gjort før? Kjørte så mye lokaltog at jeg sparte masse på å kjøpe nsbs kundekort

* Holdt du nyttårsforsettene dine og vil du lage nye? Som sagt, jeg driver ikke med sånt...

* Ble noen som står deg nær mor eller far? Gro fikk en liten gutt på nyttårsaften -gratulerer! Sulvis fikk ei jente (riktignok før vi ble kjent, men det teller kanskje likevel?), og Line og Kent fikk nye marsvin. Og noen har lagt grunnlaget for tilvekst også i 2009...

* Døde noen som sto deg nær? Nei, heldigvis ikke. Men et par planter sa takk for seg...

* Hvilke land har du besøkt det siste året? Bergen...

* Hva ønsker du deg neste år som du har savnet? Utenlandsreise.

* Hvilke datoer i 2008 vil du aldri glemme, og hvorfor? *tenker hardt* Tydligvis ingen...

* Hva er det største du har oppnådd i år? Kommet over 300 000 i lønn? *kapitalist-spire*

* Hva var din største nedtur? At den ultimate hushjelp-roboten ikke ble oppfunnet i år heller...

* Har du vært syk eller skadet? Jeg har brukket opptil flere negler :(

* Hva var dine beste kjøp? Ektorp sjeselong og sofa.

* Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin? Jo Nesbø, som innså at han hadde for mye penger og opprettet et fond mot analfabetisme. Og Stephen Brandt Hansen, som fortsetter tradisjonen med å holde julekonsert i Askim.

* Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg? Rosenborg -en av de begredeligste sesongene i kvinnes minne...

* Hva gikk mesteparten av pengene dine til? Billetter -teater, konserter, tog...

* Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad? Gamle venner, nye venner, teater, konserter, skravling, god mat -gjerne i kombinasjon.. Og mye annet -er nokså lett å glede... ;)

* Hvilken sang vil alltid minne deg om 2008? Tja, si det? Nessun Dorma, kanskje...

* Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du:

- Gladere eller mer nedstemt? Gladere
- Tynnere eller tykkere? Hvem vet? Og hvem bryr seg... Klærne passer hvertfall fortsatt... ;)
- Rikere eller fattigere? Rikere på opplevelser og venner, hvertfall.

* Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av? Leste og sydde. Og det er et par teaterstykker til jeg gjerne skulle sett...

* Hva skulle du ønske du gjorde mindre av? Satt på Nationateateret og Oslo S og ventet på toget...

* Hvordan vil du tilbringe julen? Spør meg igjen 10. desember, da har jeg kanskje begynt å tenke på det.

* Ble du forelsket i 2008? Næh, utvalget har ikke vært all verden, kan man si...

* Hva var ditt favorittprogram på TV? Beat for beat -utvalgte episoder... Og Mythbusters.

* Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor? Sier meg enig med Sulvis-"hate" er et veldig sterkt ord. Det bør ikke brukes i utide.

* Hvilken bok er den beste du har lest i år? Kan jeg bare velge én? Hmmm... Hässelby (Johan Harstad), kanskje -og Checkpoint (Sissel Wold). Én skjønnlitterær og én faglitterær. Den dårligste er forøvrig Frognerfitter...

* Hva var årets beste musikalske oppdagelse? Helene Bøksle.

* Hva ønsket du deg – og fikk? Ny mp3-spiller

* Hva ønsket du deg – og ikke fikk? Jobb og leilighet i Oslo. Kravstor? Jeg? Neinei...

* Hva var årets beste film? deUSYNLIGE

* Hva gjorde du på bursdagen din? Fikk et lenge etterlengtet bredbånd på plass!

* Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende? Lokaltoget -raskeste vei til Oslo.

* Hvordan vil du beskrive klesstilen din? Lett gjenkjennelig? *ler*

* Hva har holdt deg i mental balanse? Jeg har aldri hatt god balanse -det er jo derfor jeg kan sitte bakovervendt og lese i bilen, og kjøre bergogdalbane og karuseller uten å spy.

* Hva husker du fra nyhetsåret 2008? Sarah Palin

* Hvem savner du? Barabas?

* Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt? AnneLill og Suvis er vel de som er nye av året -og enkelte av fjorårets bekjentskaper har blitt tatt et steg videre, kan man si (ja Aase, jeg snakker om deg ;) )

* Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år? Man kan aldri gå på for mye teater.

Ingen kommentarer: