mandag, desember 05, 2005

Julekalender #4 og #5

Et eller annet er galt her... Samme hva jeg gjør, blir posten registrert under fredag 2. istedet for i dag, mandag 5. *sukk* Men her er hvertfall gårdsagens og dagens kalender-poster, detaljer fra min innbringende helg i Trondheim kommer senere...

4. desember

TENN LYS

Tenn lys!
Ett lys skal brenne
for denne lille jord,
den blanke himmelstjerne
der vi og alle bor.
Må alle dele håpet
så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes.
Ett lys er tent for det.

Tenn lys!
To lys skal skinne
for kjærlighet og tro,
for dem som viser omsorg
og alltid bygger bro.
Må fanger få sin frihet
og flyktninger et hjem,
tenn lys for dem som gråter
og dem som trøster dem.

Eyvind Skeie

5. desember

SNØFNUGG

Kom vesle hvite snøfnugg
og sett deg på min panne.
Fortell om alle stjernene
som seiler over landet.

Kom vesle hvite snøfnugg
og hils på mine hender.
Fortell meg hvor du kommer fra
og hvor din reise ender

Kom alle hvite snøfnugg,
kom ned, kom ned på bakken,
så jeg kan gi min storebror
en snøball midt i nakken!

Harald Rasmussen

1 kommentar:

sol sa...

Joda, formen virket helt fint. Den eneste ulempen med at kaken ikke trenger å tas ut før pynting er at man ikke kan snu den slik den nedsunkne toppen blir bunn... Men krem og non stop skjuler det meste.