onsdag, november 16, 2005

Syt & klag

Jeg vil se Harry Potter! *furt* Her oppe kommer den ikke før om en måned, og det å komme seg til en av de andre kinoene i "nærheten" (avstand er noe helt annet her enn på Østlandet) uten bil, er et heller tidkrevende prosjekt... Nå sier riktiknok ryktene at kino-fasilitetene her ikke akkurat er noen højdare og at jeg sånn sett ikke går glipp av så mye ved å vente til jeg kommer hjem, men det er jo så lenge til... Vil se den nå... *sutre* Dessuten vil jeg se "I hennes sko" (selv om boka sikkert er bedre) og "Elizabethtown" (neida, har ingenting med Orlando Bloom å gjøre... dumdidum...), og ingen av dem settes opp her. Der er ikke det at jeg hadde løpt og sett dem i Oslo, det er mulig det bare hadde blitt med tanken, men jeg savner å kunne la vær å se dem -nå har jeg ikke noe valg...

Dessuten vil jeg bo et sted ytterdøra ikke fryser fast! Vinteren har kommed med masse snø (veldig julestemning), og da jeg kom hjem i går hadde ytterdøra frosset fast til karmen nede -det tok meg 5 minutter å få den opp (og nei, det er egentklig ikke SÅ kaldt). Det skjer aldri når man bor i blokk... En annen ting som får i gang hjemlengselen -tro det eller ei -er Alejandro Fuentes' "Stars". Videoen er nemlig spilt inn på Bogstad, ikke at det synes så godt, men jeg vet at det er der... Forøvrig trenger jeg ikke å se videoen, det holder å høre sangen på radio.

Da tror jeg at jeg har klaget fra meg for i dag -forresten, én ting til: Jeg er i fare for å kaste stein i glasshus her, har flere engelske ord i mitt daglige vokabular enn jeg egentlig liker, men når en journalist i en riksdekkende avis (Vårt Land, for de nysgjerrige), skriver at "jeg er ikke helt happy med det jeg ser", synes jeg det er tragisk.

Sånn. DA var all klaginga over for denne gang. Nå skal jeg glede meg over all snøen (et privelegium for de av oss som ikke har bil :) ), lese den nye bokkatalogen og fryde meg over at presseakkrediteringen min til Trondheim er i boks (og Renate, jeg lover å oppføre meg...). Og snart er del jul :D

Ingen kommentarer: