onsdag, november 30, 2005

Nedtellingen er i gang!

Det er 1. desember :) Jeg fikk juicyfruit-tyggegumi i kalenderen, tror det er mange år siden jeg spiste det sist... Julekalenderen til biblioteket ble også ferdig i tide, selv om det tok en del lenger tid enn beregnet (til tross for at den også ble mindre enn beregnet, lukene ble 1/3 A4-side i stedet for 1/2). Har tenkt å legge ut "lukene"her også, sånn omtrent hver morgen...

Julestemingen er sikret, da jeg kom ut i dag, sto jeg i nysnø til over anklene. Hadde det snødd noe særlig mer, hadde jeg ikke kommet ut i det hele tatt, det er nemlig ikke tak over utgangsdøren og snøen var høyere enn terskelen. Det hadde vært en interessant telefonsamtale: "Hei, jeg kommer ikke på jobb i dag, jeg er innesnødd..." Sist søndag var jeg med koret på julegrantenning på bygdehuset på Kleiva (regner med at alle nikker lokalkjent nå ;) ), det var veldig koslig og stemningsfult, med nysnø og stjerneklar himmel ute og julesanger inne etterpå. Vi fikk til og med besøk av nissens fjerne slektning fra Skottland, som under "På låven sitter nissen" beviste hvorfor man ikke skal hoppe for høyt i kilt...

I morgen ettermiddag drar jeg til Trondheim -hurra! Det er bare en liten nedtur -hopperne drar til Lillehammer istedet... *sukk* Mandag avlyser Granåsen pga snømangel, tirsdag snør det i Trondheim... Men aldri så galt er det godt for noen -jeg får hvertfall en byhelg med masse tid til julegaveshopping (jeg overveier til og med å legge mine prisipper om søndagshandel til side for anledningen...), og ikke minst -jeg får sett Harry Potter! Gleder meg til å se den, selv om jeg sannsynligvis (det har skjedd med de tre andre filmene) kommer til å sitte og irritere meg over alt de har endret og tatt ut i forhold til boka -boka er jo som kjent sannheten, filmen er bare en tolkning...

Edit: Så plutselig at datosystemet har hatt hikke og registrert posten på 30.11. men jeg har ikke tjuvstartet -den ble postet 1.12...

Ingen kommentarer: