fredag, november 04, 2005

Lysende kreativitet

Så var det straks helg igjen... Synes ukene går så fort, er allerede så å si halvveis i vikariatet mitt her oppe. For første gang har jeg til og med planer for helgen -både i morgen og søndag er det Allehelgenskonsert med koret. Skal ikke påstå at jeg kan alt like godt -har bare vært på tre øvelser -men med orgel, blåsere og resten av korte å støtte meg til, skal det nok gå. Hvis ikke er det jo bare å mime... Lørdagens konsert skal være i Andenes, så da går stort sett hele dagen, mens søndagens er i Sortland kirke -praktisk nok så sent at man får sett cupfinalen først... ;) Har ingen store preferanser i år, men tror vel Lillestrøm drar det i land.

Jeg så nordlys i går! :) Antagelig nokså dagligdags for de som bor her, men for en relativt nyankommet søring, var det imponerende. Store lysende grønne striper over himmelen. Egentlig var det nesten litt spooky også, det var akkurat samme lysende grønn-nyanse man ser i sci-fi-filmer når romvesnene kommer...

Biblioteksplanene går stadig framover -i dag har vi vært særdeles effektive og kreative (med vekt på kreative...) og laget et alternatvt tankekart med tilhørende planer for et nytt og annerledes(for å si det forsiktig) bibliotek og skole. Om de noen gang ser dagens lys, er vel heller tvilsomt (hvor finner man vel et biblioteks-spøkelse?), det må vel være som pauseunderholdning på bibliotekskurset. ;) Men ingen kan beskylde oss for ikke å tenke nytt...

1 kommentar:

Johnny Kaste Gundersen sa...

Faktisk er nordlyset så skummelt at unge, jomfruelige damer ikke skal vinke til det med et hvit lommetørkle (eller noe slikt). Da vil nordlyset komme ned og ta dem.
(Gammelt nordnorsk jungelordtak)

For meg er nordlyset dagligdags når det er fint vær. Mao. i år har det vært uhyggelig lite blafring på himmelen. Men desto mer fuktige greier som har ramlet ned derfra. JEG VIL SE MER NORDLYS!!!!!

Wi snaiks.

Johnny