torsdag, november 24, 2005

Kalender

Bare én måned igjen til jul... På tide å komme i gang med julegavene for alvor (dere som tror dere står/mener dere burde stått på gavelisten, må gjerne komme med ønsker :) ) Jeg ønsker meg et nytt og spennende liv på Averøy, masse besøk og at Per Ciljan Skjelbred kommer seg på beina igjen så snart som mulig (men mer konvensjonelle gaver som bøker, cder og badeprodukter er heller ikke å forakte).

Tror nok det blir en litt annerledes jul i år. Vanligvis er jeg nokså hyper hele adventstida, med baking, pynting, kjøping og pakking av gaver og laging av julekort (som jeg aldri får sendt...). men ettersom jeg er her fram til 21. desember og så skal bruke mesteparten av jula til å pakke og flytte, blir det hverken juletre eller sju slag i heimen, minimalt med pynting og om jeg faktisk får sendt noen julekort, blir de nok ferdigkjøpt. Gaveshopping blir det hvertfall uansett, så med innkjøp av adventsstake og lilla lys, samt jule-cdene jeg husket å ta med oppover, blir det hvertfall litt førjulssteming. Det er tidvis julestemning ute også -forrige uke kom det masse snø, de siste par dagene regnet det meste bort og nå snør det igjen. Tror moder natur har fritidsproblemer...

Dessuten har jeg jo julekalender :) Takket være en snill søster, ligger det 24 nummererte pakker i sirlig orden på bordet og venter på at den store nedtellingen skal begynne. Har tenkt å lage en til biblioteket også, med juledikt, -tradisjoner og gamle merkedager bak lukene. Hvorvidt den slår an, gjenstår å se, men jeg har hvertfall lært ett og annet allerede -for eksempel var det Klementsmesse i går, dagen man tradisjonelt begynte å knipe inn på maten for å forberede seg til jul. Egentlig ingen dum idé...

Ingen kommentarer: