mandag, november 14, 2005

Frydenlund-rapport

En ny uke med blanke ark -og Sortland er, symbolsk nok, dekket av hvit ny snø. Har en mistanke om at Gro, som reiste hjem i går, er glad hun slapp unna det været...

På torsdag var det tid for utflukt til Narvik og Frydenlund. Dvs, det var det som var planen, men som kjent går ikke alltid ting som planlagt (menneskene legger planer, Gud ler...). Fordi programmet skulle tilpasses besøket fra Mysen, begynte det så tidlig at vi ikke ville rekke første del, med mindre vi dro fra Sortland før kl. 7, noe som var praktisk umulig. Løsningen ble at jeg tok bussen til Narvik allerede onsdag, mens Johnny ble igjen på skolen og holdt fortet, for anledningen som fungerende rektor. Egentlig var det, hvertfall sett fra min navle, en strålende løsning (ikke fullt så ideelt for Johnny, som ikke fikk med seg turen og må nøye seg med min rapportering og ikke-så-altfor-gode bilder, i tillegg til at jeg gjerne skulle hatt ham med, så han kunne stilt alle spørsmålene jeg glemte...). Jeg var ute og spiste onsdag kveld med Gro og lærerne fra Mysen og fikk dermed god mat og en kveld i hyggelig selskap, samt vedlikeholdt både sosiale ferdigheter og bordmanerer, begge deler har en tendens til å bli neglisjert for tiden (en naturlig følge av å bo alene og ha et mangelfult sosialt liv), og kunne stille uthvilt på Frydenlund neste morgen, etter en god natts søvn i en myk hotellseng (det kan sikkert sies mange fine ting om hybelen min, men at den har en god seng, er ikke blant dem).

Biblioteket på Frydenlund var flott, lyst og fint med spennende løsninger, jeg hadde med mange gode ideer hjem. Vi skal nok ikke bruke alle, men det er likevel interessant å få sett ulike løsninger og muligheter. Ble uansett inspiret og motivert -takk for at jeg fikk komme! :)

Bussturen tilbake til Sortland var lang og mørk, men da hadde jeg jo selskap av Gro :) Vi hadde en hyggelig helg (jeg hadde hvertfall, forhåpentligvis er Gro enig...), selv om vi streng tatt ikke gjorde så mye. Det var vissnok opptil flere konserter både fredag og lørdag, men vi hadde det altfor behagelig inne i varmen... Søndag formiddag fulgte jeg henne til flybussen, og Sortland viste seg for anledningen fra en mindre sjarmerende siden -motvind og sludd. Neste helg kommer mamma oppover, får satse på bedre vær da, så det går an å gå tur (jada, det går alltid an å gå tur, er bare å kle seg skikkelig, men det blir ikke nødvendigvis noen hyggelig tur av det...) og få sett seg litt om de få timene det fremdeles er dagslys (ja, jeg er fremdeles litt døgnforvirra).

Om snaut tre uker skal jeg på helgetur til Trondheim og leke sportsjournalist -ble lokket med pressekort til verdenscuprennene i hopp og var særdeles lett å overtale... Detr betyr at Kjersti igjen får den tvilsomme glede å få meg dettende inn på besøk midt i semesteravslutning med prosjekt-skriving og annet gøy -jeg er flink til å komme på upassende tidspunkt (unnskyld!)... Er veldig spent på hvordan det blir å kunne løpe rundt på pressekonferanser -drømte jo en gang om å bli journalist. Mer om dette kommer nok senere, nå har jeg en Frydenlund-rapport å skrive...

1 kommentar:

hanne sa...

Er du lett å overtale til å dra på hopprenn?? Hadde jeg aldri trodd. ;)

Noen intervjuer og andre intervjues - jeg hadde mitt første "jeg vil ha trynet mitt på trykk og mene noe om budsjettet"-møte med en journalist i dag.

Forresten - vi spiste frokost utendørs på søndag. Så det så.