mandag, november 07, 2005

Extrem forvandling

Av og til føler jeg meg mer som et ordbok-depot enn en bibliotekar. Ordlister, hjelp/papir til kopimaskin/printer og lån av saks/lim/teip -tror det er topp tre-listen over henvendelser en gjennomsnittlig dag. Hvor feilen ligger -om det er bibliotekaren som er for dårlig til å markedsføre seg, lærere og elever som ikke vet hva bibliotekaren kan brukes til eller elevene som er så flinke til å finne frem selv at de ikke trenger bibliotekaren, er uvisst (men pussig nok tviler jeg litt på at det er det siste...). Sikkert er det hvertfall at her er rom for forbedringer, og det er jo et godt utgangspunkt for vårt "extrem fovandlings-prosjekt" for biblioteket. *prøver å tenke positivt selv om jeg er mandags-trøtt*

Konsertene i helgen gikk fint, er lenge siden sist jeg har vært med på å synge foran publikum. Ettersom jeg begynte i koret for bare to uker siden, kunne jeg ikke alt (det ble litt mange halleluja og amen å holde styr på), så jeg måtte ta en Ashlee Simpson innimellom (men jeg visste ihvertfall hvilken sang jeg mimet til). Andenes kirke var veldig liten opg koselig, og det kom en del mennesker, til tross for at lokalavisa hadde klart å rote med dagene og skrevet lørdag et sted og søndag et annet (hvor mange som sto utenfor kirken søndag kveld og hutret og lurte på hvor vi var, sier historien ingenting om...) På søndag på Sortland kom det veldig mange, til tross for at den kirken må ha de mest ubehgelige kirkebenkene jeg har være borti -her skal man sitte rett i ryggen og følge med. Forøvrig håper jeg at eieren av mobiltelefonen som ringte under minne-delen, skammet seg dypt...

1 kommentar:

Johnny Kaste Gundersen sa...

Jeg innrømmer at jeg hjalp to elever med ordbok i dag. De ba så tynt om hjelp, og jeg klarte ikke motstå bønnen. Det er ikke alle som får tillatelse fra rektor (ok, da, stedfortredende) til å låne noe uten å få det registrert i dette programmet som bibliotekarer benytter.

Forøvrig så sang koret usedvanlig bra i år. Men nå er det jo ikke alltid at de har så god støtte i midlertidige medlemmer.

Hilsen lead trumpet