fredag, oktober 28, 2005

Operasjon Dagsverk

Nå sitter alle elvene som ikke vil jobbe for OD (vissnok rekordmange i år) i biblioteket og diskuterer for og mot OD. Foreløbige motargumenter går på at en person en dag ikke kan gjøre noe og at det går ut over undervisningen. Så vidt jeg husker fra da jeg gikk på videregående (og det er ikke så mange år siden), var det å glipp av noen timers undervisning aldri noe som bekymret oss, og strengt tatt tviler jeg vel på at de som sitter her og klager over timene de mister, klager like høyt hvis de får en uventet fritime pga syk lærer... Jeg skjønner det ikke jeg, at det går an å være prinsippielt i mot å bruke èn eneste dag på å hjelpe andre, og å argumentere med at "det hjelper så lite det jeg gjør, at det er like greit å ikke gjøre noe".
300kr x mange elever = mye penger = hjelp til mange, det regnestykket burde ikke være så vanskelig... All honnør til OD-komiteene rundt omkring -de gjør en kjempe-jobb!

Ingen kommentarer: